Kansalaisvaikuttamiseni on paljon arkipäiväisten asioiden havainnoimista. Olen aika nopeatempoinen ja aktiivinen antamaan palautetta varsinkin pyydettäessä. Kuluttajana minulla on mahdollisuus vaikuttaa ostopäätöksilläni tuotteen kysynnän ja tarjonnan lakiin, mutta ihan parasta on suoltaa palautetta. Pyrin aina olemaan mahdollisimman rakentava, jotta varsinainen pointtini ei jää perusvastustuksen takia huomiotta.
Nyt
YTV toivoo enemmän palautetta. He ottavat myös palautetta joukkoliikenteestä. Sitä voi antaa myös
muille kuljetuspalvelun tuottajille tätä kautta
YLE tuottaa sekä radio, että TV ohjelmia. Sinnekin on joskus palaute tervetullutta. Usein referoin
Helsingin Sanomia. Tässä heidän palautesivunsa.
Eduskunnan palautesivuilla voi yksilöidä myös, kenelle palautetta haluaa lähettää.
Kirjaston palvelut ovat erinomaisia. Sinne voi esittää myös toiveita kirjahankinnoista. Niitä on usein toteutettukin.
Ilmatieteen laitoksen palautesivuille ovat tervetulleita myös kysymykset.
Ilmanlaadusta tuleviin kysymyksiin on palautesivut täällä.
Suomen luonnonsuojeluliiton palautesivut.
Olen lähettänyt ehdotuksia, kyselyita ja antanut palautetta käyttämieni palveluiden ja kauppojen palauteyhteystietoihin. Tässä yksi
elintarvikkeisiin liittyvä palauteosoite.
Palautetta olisi ollut tänään myös
katukunnossapidolle. Toisaalta sora pöllyää ja rikkoo pyörien kumeja, hiekoitus on kai välttämätöntä, eikä sitä ennen kevättä varmaankaan taas siivota...
Oliko liikaa linkkejä ?
Luotanko, ettei antamani palaute huku sähköpostiavaruuteen ?
Linkkien määrä kuvastaa sitä, että voin omassa kodissani olla nopeasti asioihin vaikuttava. Ilmaista sekä risuja että ruusuja.
Oma kokemukseni on, että palautteisiin on yleensä vastattu ja että niiden antamisella on todellakin merkitystä. Kuvassa on esimerkki asukasaktiivisuuden merkityksestä. Täällä koululaisille vaarallisen tien järjestelyjä muutettiin yhteistyössä asukasyhdistyksen aloitteesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti