torstaina, helmikuuta 07, 2008

Onpa ollut viluiset ajat, vaikkei pakkasta ole, niin kosteus pureutuu luihin ja ytimiin. Kiireinen päivä jo illassa. Mukana on kulkeneet sata- ja metrolehdet, mutten ole niitä vielä ehtinyt vilkaistakaan. Tämän päivän teemana lähden "extemporee" pohtimaan omaa identiteettiäni ympäristöaktivistina / arkipäivän tekojeni miettijänä....

Ihmettelin, kun dokumentintekijä John Websterin vaimo kertoi tv-ohjelmassa, ettei ollut kehdannut kertoa töissä, että heillä säästellään energiaa. Oheisessa linkissä on dokumentista lisäinfoa http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=87219&nodeid=32313&contentlan=1&culture=fi-FI

Minä olen puolestani iloinen saadessani kertoa omia kokemuksiani energiaoivalluksistani. Kyllä minä silti olen vain varovasti kertonut ystävilleni tästä blogistani, ehkä olen myös alkuun varovaisemmin halunnut itse saada tuntumaa tähän kirjoitteluun, joka usein syntyy enempiä miettimättä. En halua missään nimessä saarnata vaan luotan omaan tapaani hissukseen kokeilla ja todeta ja näyttää mikä on mahdollista. En kai ole mikään nihilisti, mutta jonkun asteisessa asketiassa on jotain houkuttelevaa. Ymmärrän, miksi useassa uskonnossakin siihen tavallaan kannustetaan. Siihen sisältyy m. asiayhteyksien oivaltaminen.

Minulla on ollut mahdollisuus päästä aktiiviseen kaupunginosayhdistykseen mukaan. Asiat lähtevät tapahtumaan jonkun pienestäkin ideasta. Nyt suunnittelemme uutta ymäristöaiheista tapahtumaa huhtikuulle ja upealta vaikuttaa...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä "pisarat" tuota huhtikuun ympäristöaiheista tapahtumaa odotan mielenkiinnolla.